Rackarhulda grillar igen!

Med siktet inställt på att bli en fullfjädrad grillare tände vi på igen. Fast jag måste erkänna att det känns mer som ett måste än något roligt. Men jag tänkte testa gubbtricksen, dvs slå mig ner i lugn och ro med något gott att dricka - dock ej öl eftersom jag svårligen kan stå ut med det och knappast ens i Saharas öken skulle få ner ett glas. Men med ett halvt glas rose och några av gårdagens marinerade räkor slog jag mig ner på trappan bredvid grillen för att avnjuta en grillkväll. Och vad händer - jo i samma ögonblick hör jag hur det gnisslar till och ut kommer grannen med alla sina barn för ett dopp i poolen! Vi har förvisso världens snällaste och trevligaste grannar men tre barn i åldrar från 1-5 är liksom inte synonymt med lugn och ro och njuta! Å andra sidan tänkte han väl likadant när han fick syn på mig - måste den där Rackarhulda sitta på trappan och glo när jag ska bada, usch!

Och maten då? Ja godast blev min sommarfavoritsallad, dvs vattenmelon, fetaost, basilika, svartpeppar och balsamvinäger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: