Så var det 4:e juli igen!

Och inte heller i år lyckades vi vara på rätt plats - USA - för att fira. Men det är ju inget som hindrar att man ordnar ett eget litet kalas så vi bjöd in några kompisar, barnen och grannpojken och vips så var det ett kalas. Jag försökte, enligt släktens modell, hålla det enkelt och det är minsann inte ofta jag bjuder folk på hot dogs. Dock skippade jag papperstallrikarna för där går liksom min gräns. Vi började med två varma dippsåser, en med krabba (efter ett recept från en kokbok av Maria Montazami) och en med grönsaker. Jättegott, och krabbdippen var det första men säkerligen inte sista gången jag gjorde. Till det bröd och chips. Sedan blev det kycklingklubbor, Cole slaw, hot dogs, potatissallad och vattenmelon och ananas. Vi höll oss genomgående till californiska viner, både vita och röda. Samt coca cola förstås. Som avslutning blev det kaffe och tårta och innan vi hann blinka hade det blivit 5:e juli! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: